tisdag 26 februari 2008

Heaven aint close in a place like this...

... fast ibland funderar jag nastan pa ifall jag ska ga med i nagot slags religiost sallskap, i alla fall nar livet ar som det var idag. Jag vaknade av att Sandra fran H&M ringde och sa att jag fick jobbet i Camden. Wie! Himlen bla igen, och solen lyste in i mitt och Moas rum. Jag blev sa glad over jobbeskedet att jag inte kunde somna om, och eftersom klockan bara var tio var det ingen annan uppe, sa for forsta gangen vi flyttade in var jag vaken utan en massa ljud overallt i lagenheten. Jag gjorde kaffe och satte mig pa balkongen och laste, fast det blev inte sa mycket last for all min koncentration gick at att forundras over forortskidsen som bor i vart omrade, och som brukar hanga pa parkeringsplatsen nedanfor var balkong. De ar sa roliga, for de ror sig bara pa ett litet omrade, men de har hela tiden nagonting for sig. Ibland forsoker de springa igang en bil, ibland har de med sig en cd-spelare och dansar pa asfalten, ibland sparkar de en boll mellan sig, ibland star de i en ring och gor nagom form av yoyodans/battling. Jag ar sa forundrad over de dar ungarna, jag onskar jag ocksa kunde vara en forortskid. Visserligen ar jag valdigt glad for min idylliska uppvaxt i ett fint villaomrade, men jag kan inte forneka att det har hammat min formaga att hantera dotid. Sa fort jag inte har nagonting att gora, nar jag bara ska "ta det lugnt", far jag panikangest och hjartklappning.

I can't save you, I'm just a fucked up girl who's looking for my own peace of mind... (Eternal Sunshine Of the Spotless Mind)

3 kommentarer:

Johan sa...

Vad kul. :) Grattis!

Anonym sa...

Ska jag skicka några "majliponnisar"? Du skulle kunna ställa upp dem på olika ställen (kanske på pallarna i köket) och leka klädaffär och träna lite. Eller vill du ha lite tygbitar och en Barbie, så att du själv kan designa och skapa något fräckt? Är det bara jag som tycker att jag är kul? Vem vet.

Tusen kramar i alla fall och grattis!
Mammanna

Emma sa...

Ja mamma, det ar deet formodligen.. Men da ar allting som vanligt! ;)