söndag 24 februari 2008

I got soul but I'm not a soldier

Nar vi at frukost i morse berattade Alex att han hade dromt att han och Tamila hade en trekant... Med Johan. :S Jag vet inte om jag vagar ta hit honom. Eller ifall han ens vagar komma. Alex och Tamila smider elaka planer, de smyger ivag till Alex rum och sitter och fnittrar, och nar de kommer ut kollar de lurigt pa mig. Jag ar radd...

Kb, Moas pojkvan, skulle kommit igar, men pa grund av stormen hemma gick det inga flyg. Moa var ledsen en liten stund men sen ryckte hon upp sig, tog pa sig sina ursnygga pumps och sin marinbla klanning och joinade vart vindrickande och popcornatande pa golvet i vart rum (Jing Yang sa att han skulle fixa stolar till koket men istallet fick vi tva sma stalpallar for tre pund, pa sju pers. Snyggt jobbat Yang...) Det finns ingenting som kan muntra upp ett brustet hjarta lika bra som snygga skor och alkohol!

Vi akte till en indieklubb vid Tottenham Court Road som hette Borderline, och nar vi val kom in forstod vi mycket val varfor de valde det namnet. Jag vill inte verka dryg eller ytlig men det verkade som att sekten "Vi-ser-ut-som-fan-och-gillar-trikaklanningar-i-zebramonster" hade arsmote dar. Det absolut roligaste var att de hade tv-apparater som filmade scenen och dansgolvet live. Tank sista scenen i Napoleon Dynamite, fast tjugodubbelt sa manga individer och tio ganger mindre coola an originalet. Fantastiskt roligt, det forgyllde hela min kvall.

Vi kopte ol och satte oss vid ett bord. Efter tio sekunder kom det fram en tjock liten indiepopare med for tight, bajsbrun skinnjacka och lite for korta byxor. Han var otroligt sjalvsaker och babblade pa som att det inte fanns nagon morgondag. Han fragade var vi kom ifran och Karin svarade att vi var fran Ryssland, kanske pa grund av att alla hade rott lappstift och Moa hade sin palskrage, varpa killen blir helt lyrisk och undrar vilken stad vi kommer fran. Karin improviserar och hittar pa staden "Drotislava". Killen spinner vidare som en duracellkanin pa speed och skriker ut att han aaaaalskar Drotislava, varpa Karin sager "Really? I hate that place". Karin kan vara den roligaste manniskan jag nagonsin traffat, efter min syster saklart.

Snart ska vi ga pa National Gallery i Piccadilly och vara lite arty-farty. Ikvall ska vi festa med Olivia och hennes pojkvan, och nagra stockholmare som vi traffade nar vi var ute forra veckan. Karin hade traffat en av killarna nar hon reste i Asien, och som hennes nya ragg-guru foreslog jag att hon bara skulle ha lite oralsex for att minska angesten, men inte lyssnade hon pa mig inte. Det kommer nog bli en intressant kvall...

3 kommentarer:

Sabbo sa...

Fan va roligt ni verkar ha!.... Vill me!!!


Hhahha roligatse människan jag träffat är nog ändå "Yes everything is fine.........I think....There's just a liiiiiitle problem"


Saknar dig!

Anonym sa...

Haha, va mycket spännande saker det verkar hända er hela tiden=D

Nåt nytt om jobb??

Saknar dig! /Emma

Emma sa...

Hahahaha oh ja, han ar latt den roligaste manniskan nagonsin... "I TINK...". Jag tror jag har fatt jobbet i Camden men jag ar inte saker. Hatar nar det hander, hehe. Saknar er med!