måndag 18 februari 2008

It takes more than a heartbeat to get me

Ibland tappar jag fullstandigt tron pa man. Igar nar vi skulle ut och dricka ol tillsammans med Tamila och Ainsley fragade vakten pa stallet ifall han fick se mitt leg, vilket var ganska forvanande eftersom man nastan aldrig behover gora det i London och for att jag med mina 180 centimeter sallan tas for att vara under arton. Jag markte dock ganska snart att han hade andra avsikter nar han satte igang varsta speed-dejten och pepprade ut fragor.

- You're from Sweden?

- Yeah..

- Are you on vacation?

- No, I live here.

- Aha you live here? With your parents?

- No, with my friends.

- Do you study?

- No, I'm gonna work.

- Do you have a boyfriend?

- Well, not really...

- Why not!? A beautiful girl like you?

- I'm doing fine on my own.

- I can be your boyfriend.

- Hehe, ehm... Can we go in?

- Sure...

Vi kopte ol och satte oss vid ett bord. Fem minuter senare kommer vakten in och letar upp mig. Han bojer sig fram och fragar ifall han kan ge mig sitt kort sa jag kan ringa honom. Jag sager att jag formodligen inte kommer ringa, att jag bara vill dricka ol med mina tjejkompisar och inte ar intresserad av att traffa nagon (speciellt inte honom, men det sager jag dumt nog inte). Da fragar han ifall han kan fa ett ord med mig och eftersom jag ar lite radd att han kanske ska bli sur och slanga ut oss foljer jag med honom en trappa ner till en dorr som det star "VIP" pa.

- You and your friends can hang out here as much as you want to if you will just agree to see me sometime.

- That's nice but I still feel the same.

- Here's my card. I really like you. You're the perfect woman. And I'm a nice man, I have a good job. I will take care of you.

- Thanks, I'm going back to my friends.

Sadana dar man vill jag bara sparka javligt hart i skrevet. Vad ar det for fel pa idioter som tror att det enda en kvinna vill ha ar nagon som kan ta hand om henne? Man behover inte vara feminist for att finna det motbjudande. Vill du hjalpa, hjalp dig sjalv, javla gris.


Internet funkar inte i lagenheten langre sa nu maste man rora pa flasket och ga ner till Internetcafet pa hornet. Jobbigt. De senaste dagarna har mest bestatt av jobbsokande och oldrickande. Jag trodde aldrig jag skulle saga det har, men jag skulle inte fa ner en enda ol till. Ikvall blir det vin. Alla inneboende pa 48 Stepney Road ska festa till det. Alex ar pa date dock sa vi far val se ifall han dyker upp, eller ifall han "gonna get some ass", som han uttryckte det. Haha, han ar underbar.

Har for ovrigt lite musiktips till alla er som saknar min standiga coaching i musikvarldens djupaste vrar. Lyssna in Kings of Leon och Radio Department. Jag ska mota Ainsley och kopa vin nu. Hon har for ovrigt gatt fran att vara extremt mentalt bajenodig till att bli min stora forebild, efter att ha smugglat in en vodkaflaska pa krogen; i trosorna! Vilken tjej!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Emma! Här kommer kommentar från överbeskyddande (INTE) mamma. Gå INTE med äckliga män in på VIP-rum! Har jag inte lärt dig nå´t? Det kallas självbevarelsedrift! Världen är full av vidriga män som ingenting fattar så man måste uttrycka sig tydligt. Säg att du NATURLIGTVIS har pojkvän, är förlovad och ska gifta dig inom kort. Annars får man ju be dem TYDLIGT att lämna en ifred så att man inte behöver tillkalla hjälp. Äcklos borde lämna jordens yta!
Upprörd mammo.

Emma sa...

Jag vet mamma! Men jag ar sa himla dalig pa att snoppa av folk, jag ar helt enkelt en for snall sjal! Men Moa har tranat mig lite nu sa nasta gang blir det andra bullar! Och jag gick absolut inte med honom ensam in i nagot creepy VIP-rum, sa dum ar jag inte! Kvinnor, forena er!

Emma sa...

!!! Haha