fredag 29 februari 2008

Jag vill leva jag vill dö i Norden

Nar vi kom hem fran var lilla olrunda i Brick Lane igar var bade Alex, Tamila och Ainslie vakna. Tydligen hade det varit en mindre jordbavning, inte stor nog for att vi skulle marka den utomhus, men tillrackligt stor for att skaka om sangarna sa alla vaknade. Jordbavningen lockade aven fram vara kara husdjur, "the bedbugs", som har gett bade Max och Ainslie roda, kliande bett. Imorgon ska det komma nagra fran typ Antisimex och sanera rummen, sa vi far inte vara i lagenheten pa hela dagen. Harligt med sa hog standard i England!

Igar shoppade vi loss pa IKEA. Tre veckor i London och man brister nastan ut i tarar nar man ser knackebrod och Marabou. Det lever allt en sann liten patriot i var och en av oss. Att vi akte lite vilse pa vagen hem med tva gigantiska, fullproppade IKEA-pasar, ett tvattstall och en vaxt ar en annan historia... Busschaufforen som plockade upp oss mitt ute i ingenstans fick sig nog ett gott skratt i alla fall.

I forrgar natt dromde jag att jag lekte leken med de olika kategorierna, fast med vannerna hemma i Goteborg istallet for har. De envisades med att hitta pa javligt trakiga amnen, typ "olika slags hyllor". Tillslut vackte jag bade mig sjalv och Moa nar jag ropade "MEH! Fan vad TRAKIGT!" i somnen... Det ar nastan i klass med ett visst par som ar varldens konstigaste manniskor nar de sover. Ni vet vilka ni ar...


Du gamla du fria!

4 kommentarer:

Oscar sa...

Trodde nästan jag skulle få mig en känga där, men eftersom det bara gällde "världens konstigaste i sömnen" och inte överlag, så känner jag mig inte träffad! Alls...

Misstänker att Sabina inom en snar framtid kommer lägga upp min senaste sömndialog...

Grattis till jobbet din hagga, släng lite skyltmaterial i huvudet på dina managers och hälsa från mig..! =)

Kram

Emma sa...

Allting ar relativt Oscar, allting ar relativt... Och ja, hon la upp den, och det var riktigt roligt. :) Knasboll dar! Sa synd att du inte kan komma.. :( Men du ar alltid valkommen nar du skrapat ihop lite cash, javla suput!

oscar sa...

jag veeet...nu har det börjat ramla in en massa jobb iallafall, så om vi bestämmer här och nu att jag kommer till hösten, blir det bra? :)

Emma sa...

Haha det får i se hörru du, men ifall jag är kvar är biffen kirrad.