torsdag 14 februari 2008

No sex, no drugs, no life, no love



Killers på Glastonbury. Tänk att få vara där...

Sitter i köksfönstret och lyssnar på Killers. Det här är det enda stället i lägenheten som Internet fungerar på. Vi måste tjata på Jing Yiang att fixa det. Jag har ont i mina fötter efter en hel dags rännande i högklackat i Old Street och på Oxford Street. Moa och jag har varit ute och sökt lite jobb. Hemska tanke, jag vill inte jobba, vad fan ska man behöva göra det för? Jag hatar Oxford Street, min puls höjs till bristningsgränsen varje gång jag sätter min fot på den jävla gatan. Imorgon ska jag lägga till lite ljug i mitt CV, Ainsley sa att det var nödvändigt och att ingen bryr sig ändå.

Nu kom Indie Rock'n'Roll på... Read my mind är visserligen en av världens bästa låtar, men min personliga favorit med Killers är ändå den här. Den för med sig så mycket minnen. Dåliga minnen förvisso, men desto mer känsla i musiken. Melankoli i samband med musik, finns det något som är mer bittersweet än det?

In a clutch
I'm talking every word for all the boys
Electric girls with worn down toys
Make it up, break it up, what do you care
Oh what do you care?
I take my twist with a shout
A coffee shop with a cause, then I'll freak you out
No sex, no drugs, no life, no love
When it comes to today
Stay if you wanna love me, stay
Don't be shy, let's cause a scene
Like lovers do on silver screens
Let's make it yeah, we'll cause a scene
It's Indie rock'n'roll for me

2 kommentarer:

babbs sa...

haha på den senaste tiden har det gått och blivit min favvolåt med dem med. En latte en cigg och den i öronen, iväntan på att 20.30 busssen hem efter jobbet ska komma är fan vardagslyx. Tragiskt! :D

Fan va nice med internet hemma! Vi var alltid tvugna att gå ner till arabcafét där det alltid satt en asfet unge. ätandes på mcdonaldsmat, som satt och kolla på sig själv i webcam medans han mimade till rapp....

Emma sa...

Hahahaha! Grejen ar ju att vi bara har det i koksfonstret typ, haha. Men nu ar det ju gratis, sen ska vi be Jing Yiang att skaffa det i hela lagenheten.

Langtar tills du kommer i april, ska bli skitkul! Shit, da kommer jag inte ha sa mkt tid kvar i London.

Haha, jobba pa Babbs, tank pa alla saker du kan kopa och alla ol du kan dricka nar du kommer hit. :)