onsdag 13 februari 2008

Så nära får ingen gå

Moa och jag skrev våra Cv idag. Det blev väl okej, får se ifall någon ringer tillbaka, det lär väl visa sig... Vi gick till Brick Lane och drack öl ikväll och hittade en bra pub. Det var lite band som spelade, men Karin och Moa tyckte inte det var värt det. I sådana lägen saknar jag Babben som fan, Lill-Inge hade aldrig bangat!

Alex fyller år om fyrtio minuter så vi sitter i köket och dricker vin. Moa, jag Alex och den portugisiska tjejen. Hon är faktiskt riktigt härlig, hon var väl bara trött igår eller något. Alex berättade en riktigt rolig historia innan. Han gör sina egna cigaretter här, för det är så dyrt att röka i London. Så han hade rullat en cigarett och gick nerför gatan. Men tydligen hade han inte rullat den tillräckligt bra, för han satte filtret i halsen när han rökte in. Han var tvungen att hosta upp det och spotta upp det på gatan. Haha, pinsamt. Det är något som jag skulle kunna göra.

Peter ringde innan. Hitills har jag inte känt att det var jobbigt att vara så långt ifrån Göteborg, för allting här är så nytt. Det händer saker hela tiden och dagarna bara flyger förbi. Men när jag hörde hans röst blev jag riktigt sentimental. Jag vill att allting hemma ska vara här och allting här ska vara hemma. Det finns så mycket här som jag alltid vill ha omkring mig och så mycket hemma som jag aldrig vill lämna. Jag längtar tills Olivia kommer till London från Kuba, det ska bli underbart att ha henne i närheten av mig igen. Vi har varit ifrån varandra i ett och ett halvt år och äntligen är vi på samma ställe igen. Precis som det ska vara.

Jag vill ha din ryggrad här
Fäst den i mig
Jag är alltid tryggast när
du är
en liten bit ifrån
en rörelse i ögonvrån...

Kent - Kräm

2 kommentarer:

Peter sa...

saknar dig oxå tjejen:D har precis gått upp efter att ha spenderat yttligare en heldag i min säng, ida när d äntligen har varit lite vår i denna ofattbart tomma stad:) , tyvärr har ja legat inne hela dan men ska nog faktiskt ge mig ut på promenad nu....

jätteroligt o prata me dig igår, va helt lycklig hela kvällen... d e väl helt klart att ni kommer få jobb, jamenar vilka skulle inte vilja anställa så söta damer?!

fan va coolt att han va bög, ja vill oxå ha en bögpolare, som kan klä mig så att ja blir inne, vill vara streetsmart, på ett baggy sätt me sneakers... på tal om d, köpte ny dator härromdan:D nu e ja snart oxå me i macfamiljen, inte för att du bryr dig men ändå!

tänker på dig, lov ya..puss

Emma sa...

lov ya? du kan väl hålla dig till att vara streetsmart till stilen peter... haha, du är underbar, bara så du vet!