tisdag 4 mars 2008

Alkoholist, javisst

På puben tidigare ikväll:

Karin och Moa: Man måste börja hitta umgängesformer i den här staden som inte innefattar alkohol...

(Jag sitter tyst med min öl och misstycker)

Karin: Vi kan ju ha en hemmakväll imorgon, typ pizza- och ölkväll. Skönt att slippa puben!

Vi: JA!!

Jag får för övrigt ett litet break från den engelska puben på fredag, då jag återvänder för en snabb visit till gamla goa Göteborg. I och med att affären jag ska jobba i inte öppnar förrän sjunde april, och att jag därför inte börjar jobba förrän 25 mars, kommer jag bli så oerhört uttråkad här; utan pengar och när alla andra jobbar. Dessutom åker mamma och pappa till Egypten snart, och jag vill hinna träffa dem innan. Det är lite blandade känslor att åka hem; jag har kommit in så bra i det här livet nu och det kommer kännas som ett så konstigt avbrott i min Londonvistelse. Samtidigt känns det underbart att få se alla igen. Det som känns värst är att Johan åker till Thailand imorgon, och att jag kommer vara hemma utan att han är där. Jag var väldigt ledsen för det innan, för jag hade sett fram emot att träffa honom igen. Jag får räkna ner till april istället...

Just leave me alone
In a place where I make no mistakes
In a place where I have what it takes
I never gonna know you now

But I'm gonna love you anyhow

Elliott Smith - Waltz 2

5 kommentarer:

Anonym sa...

vadååå, hur länge är du hemma då? Jag vill se dig, är i Scotland över helgen!! let me know.. //Emma

Emma sa...

Typiskt att du är! Men vad roligt, vad ska du göra där? Jag är hemma fredag - fredag!

bina sa...

Va kul!! :) Får vi slå ihop våra glas någon da!

Ps. Har du lyssnat in nått på Vampires weekend?

Ingalill sa...

Klart som fan vi ska LI!

Anonym sa...

Ska hälsa på johan.. han pluggar ju där! Men gud vilken tur att du inte bara va hemma under helgen!=)