torsdag 6 mars 2008

Självinsikter

Desto fler dagar jag spenderar här, desto mer rätt känns det att jag flyttade hit. Beslutsångest har alltid varit en av mina sämsta egenskaper, likaså att jag alltid har så höga krav på mig själv och på min omgivning. Jag säger samma sak som min syster; att det stundtals känns som att jag är en personlighetsmässig och utseendemässig parodi på mig själv, och att det borde ha att göra med min ständigt malande hjärna och min oförmåga att koppla bort kontrollen på mig själv. Därför åkte jag hit med oron att London inte alls skulle tillfredsställa mina fysiska och psykiska behov, att det skulle bli en besvikelse och att jag på grund av det skulle bli besviken på mig själv. Jag känner dock redan nu, efter fyra veckor, att jag redan har lärt mig mer om mig själv, och att jag dessutom har lyckats koppla bort mina genomborrande tankar; ibland till och med helt och hållet. Exempelvis igår när vi hade pizza- och ölkväll med våra nyfunna kamrater från Stockholm, och idag; när Moa, Karin och jag strosade runt i Regent's Park, som kan vara något av det vackraste jag sett. Som en liten Verseille-miniatyr. Att det var svinkallt och att jag, ständig väderoptimist som jag är, bara hade en liten sidenjacka, spelade inte så stor roll. Dessutom kommer Peter och hämtar mig på flygplatsen imorgon. Min fina Peter!



















1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt att du kommer hem! Som sagt, jag ringer när ja e hemma=)//Emma