måndag 3 mars 2008

Such a perfect day

Vi träffade några svenska killar på väg hem från en nattklubb igår. De bor i vårt område, på andra sidan parken, så vi åkte dit och efterfestade. Satt i deras soffa, drack rom och cola och lyssnade på musik. Ainslie och jag var hemma igen vid nio, jag sov ett par timmar och sen åkte jag till Camden och träffade Olivia. Vi har inte hunnit träffas så mycket för jag har haft fullt upp med jobbsökande och hon jobbar typ hela tiden, så vi hade väldigt mycket att prata om. Det känns så bra att jag ska jobba i Camden, jag älskar verkligen allting med den stadsdelen. Vi gick ner vid de två broarna över ån och satte oss på en uteservering precis vid vattnet och drack öl och rökte. Det är någonting med mentaliteten här, hemma hade jag aldrig orkat hålla igång som jag gör just nu. Jag är inte ens speciellt trött. Det är först nu som jag verkligen förstår att jag bor här, att detta är mitt hem nu. Även om det inte kommer vara för alltid.

Jag är hemma hos Olivia och Chris, C har gjort drinkar till oss och vi har kollat på Vänner. Jag har köpt en minkpälskrage (inte bra, jag vet, men den är så underbar!) på Beyond Retro. Bara 18 pund, vilket fynd. När jag satt där med min päls och en Martini kände jag mig verkligen som en lady. Det höll inte så länge dock, efter att jag sölade hamburgerdressing på hela pälsen. Det där med grace är inte min grej. Vi ska åka till Camden nu, Dublin och Castle. Det har varit en fin dag.

It's such a perfect day

I'm glad I spend it with you
Such a perfect day
You just keep me hangin on

You just keep me hangin on...


Velvet Underground - A Perfect Day

6 kommentarer:

Sabina sa...

hahaha oh no hamburgardressing på minkpäls känns bara så jävla classic! :D

Dan efter är det alltid lika intressant att se vad för intressaanta flävckar man har som kan avslöja något om kvällen... :P

Emma sa...

Hahaha, så sant Babbs.

Anonym sa...

Vet du en bra grej med pälsar? Djuren är gjorda för att vara ute och en mink krymper ju inte (eller faller ihop) för att den får lite vatten på sig. Alltså kan du lite försiktigt låtsas att det regnar (:)) och ta bort den äckliga smeten. Bra, va?

Puss på dig!
Mamma

Anonym sa...

Vad är "flävckar"?

Emma sa...

Mamma, du är så tråkig! Haha.

Emma sa...

Anonym = Oscar? :P