lördag 8 mars 2008

Tunnelbana, tåg, flyg, bil

Klockan nio i morse vandrade jag ut på Whitechapels gator, som på grund av gatumarknaden redan var vid fullt liv. En stund senare satt jag på tåget mot flygplatsen. Jag älskar verkligen att åka tåg. Framförallt sträckan mellan centrum i London och Stansteds flygplats, miljön skiftar så snabbt mellan pulserande storstad och fridfull landsbygd. Jag såg en man gå på en åker med sin hund, i morgonsolen, och kom på mig själv att tänka att sådär vill jag leva en dag. Även fast jag är mycket väl medveten om att jag är en alltför rastlös själ för att stå ut med så mycket ro. Flygresan gick bra, bortsett från att jag tror att jag ska dö varje gång det skakar till. Jag förstår inte hur jag har blivit så flygrädd, jag var aldrig det när jag var mindre. Jag förmodar att det är mitt stora kontrollbehov som spökar, och även det har ju infunnit sig mest på senare år. Det suger att bli äldre.

På flygplatsen väntade världens finaste Peter, och nu ligger han i min säng och sover. Precis som det ska vara. Det är jätteskönt att vara hemma. Det är ju så, när man bor här vill man bara bort, fast när man har varit borta är det alltid lika fint att komma hem. Jag vet inte hur det kommer kännas att åka tillbaka till London om en vecka; ifall det kommer bli mer eller mindre jobbigt än förra gången. Jag tror och hoppas på mindre, mycket på grund av att jag redan har börjat grunda för ett hem i London också. Dessutom kanske Babbs kommer flytta dit igen till sommaren, och det vore helt otroligt underbart. Hon har lika mycket go i sig som jag, vilket det är få människor som har.

Tamila var så söt igår kväll när vi kramades hejdå; "The soul of the house is going away!". Jag kommer att sakna henne, även fast det ibland känns som att hon kommer ge mig en hjärtattack. Det vore ju tragiskt vid den ringa åldern av tjugo jordsnurr...

4 kommentarer:

Ulla sa...

Dö, tycker det är så jäva fjantigt det här du håller på med och lägger in låttexter och låtsas som att de beskriver nåt om ditt liv. Fan. Jävla hycklare. Nån måste säga sanningen fan. Okej, jag gör det. Här, kära Emmas bloggläsare har ni verkligheten om hennes London-liv.

Ut i kylan - Nationalteatern

Ut i kylan
Du stinker öl
Ut i kylan
Vad gör jag nu?
Tar mej en iskall öl
Snor mej en iskall bil
Drar igång och kör
rakt in i helvetet.
Ut i kylan
Jag och min öl.

Fan vad jag hatar daj, ful e du.

Anonym sa...

Hellulu!
Lite uppdateringar från 48 Stepney Green:
- ying yang bet sig blodig på fingrarna idag när vi alla gick ihop och vägrade betala hyran förän de jävla små krypen är borta. Stackars kraken, han var så sjukt nervös! Jag skötte snacket(nu när du är borta är jag stand-in) Ainslie öppnade inte munnen förutom när hon hostade upp oförståliga svordommar i vanlig ordning. mycket smidigt. but but, förhoppningsvis har du kommit hem innan vi behöver pröjsa hyran, annars får du väl föra över pengar eller nått.

Vi var ute i lördags och dygnade, gick på marknaden och sen drog jag till jobbet. Kul med en timmes sömn... Men gosh, jag gillar mitt jobb! vi knäckte bärs på arbetstid när vi storstädade butiken.Rätta takter. Dessutom verkar det vara mer regel än undantag att vara bakis nån gång iveckan. me like. Maggan likes. It is all good.

Jag är på ett så förunderligt positivt humör så du anar inte.Så nu får du faktiskt ta och komma tillbaka så vi kan leva ut...

Puss!/mo

Ps: för fan för Ulla. Hon luktar bajs. Och vad vet hon om London, hon har ju bara legat inne hela dagarna. fy fan.

Inga-Lill sa...

Ulla: Vilken fin låttext! Ska ladda ner med en gång. Den kan man verkligen identifiera sig med. Vackert.

Maggan: Fan vad gött! Öl på arbetstid, det är fan degigare än Pressan någonsin varit! Jag kommer tillbaka på torsdag kväll, ska vi leva ut då? :P

moa sa...

När kommer du? Anticimex kommer hit vid tolv igen, denna gången är det ett bättre företag och vi måste lägga alla grejer i påsar. Jag tänkte att jag slänger ner allt i våra resväskor. Jag vet inte när vi kan komma tillbaka till huset än dock, men antagligen inte förrän någon gång under kvällen. Jag är ledig i morgon så ring när du kommit fram! Kalle fyller år idag så vi ska ut och fira tror jag. Det återstår att se hur pigg man är i morgon...