måndag 14 april 2008

You close my eyes and soothe my ears, you heal my wounds and dry my tears

Vad hander i London? Ena stunden forsvinner alla ljud pa grund av regnet som slar mot rutorna och vinden som drar och sliter i allting den kan komma over. Ena stunden kikar solen fram och varmer upp allting; och allihopa. Sen, helt plotsligt, borjar det hagla. Det ar four seasons in one day, bokstavligt talat.

Idag ar en ganska jobbig dag. Jag har hemlangtan. Absolut inte HEM, inte till Sverige och inte till Goteborg. London ar underbart. Men till alla som finns dar hemma. Jag dromde fruktansvarda mardrommar inatt, vaknade kallsvettig mitt i natten och visste inte var jag var. Jag var tvungen att tanda sanglampan och ligga och lyssna pa Sigur Ros tills jag kunde somna om igen. Jag ville inte ens sluta mina ogon for da kom drommen tillbaka. Senast jag hade sadana drommar var under en period nar jag var runt tio-elva ar. Jag minns att jag inte ville ga och lagga mig pa grund av att jag visste att drommarna lag och lurade, dar i mitt undermedvetna. Det forsta jag gjorde nar jag vaknade i morse var att ringa mamma. Att hora hennes rost lugnade ner mig lite.

Idag ska jag traffa min Oliv. Forst ska jag ga en promenad i solen/regnet och lyssna sonder latarna jag for nuvarande ar besatt av. Kings of Leon - Ragoo och Editors - Spiders. Nar jag lyssnar pa min musik kan inga onda drommar na mig. Det ar tystnaden jag inte klarar av. Usch. Forsvinn.

With your back to the wall
You've got one place to fall
Sometimes it's all better on your own
Every little piece pulls
In its own direction
Please love, don't be scared
It's just your own reflection

3 kommentarer:

Anonym sa...

saknar dig tjejen:D
läser allt flitigt här o blir lika glad varje gång du skrivit något./peter

Emma sa...

Puss pa dig

Sunet sa...

Stakas Meme. Jag saknar dig så mycket! Jag drömde också mardrömmar när jag var 10-11 år, i samma veva som man kom på att alla man älskar en dag kommer att dö. Hemskt. Jag kommer ihåg att jag rusade in till mamma och pappa och körde ett Pumpa och Timon-vrål. Ofta kom du någon timme efter mig med bananminen och skulle också sova i dubbelsängen. Du somnade på typ en minut i x-ställningen och svettades på mig.