onsdag 7 maj 2008

I don't care if it hurts, I want to have control. I want a perfect body, I want a perfect soul

Idag lamnade Alex oss. Nar han akte ivag med tunnelbanan kunde jag inte hindra tararna fran att komma. Jag grat, grat, grat. Jag vet inte ens varfor. Ifall jag bara hade en ursakt for att slappa kontrollen och bara lata allting komma, eller ifall jag verkligen grat over Alex. Vi ar vanner, men vi har inte kommit varandra sa nara att det gor ont overallt nu nar han inte langre ar har och aldrig mer kommer vara har. Jag tror bara det ar insikten att livet i London innebar avsked. Alla aker, forr eller senare. Alla kontakter man skapar har kommer inledas, byggas upp, och sedan; nar man borde utveckla en nara vanskap: forsvinna. Det ar bara sa ledsamt. Och jag saknar manniskorna i mitt liv som redan ar mig nara, och som jag vet aldrig kommer forsvinna. Inte pa samma satt.

Kvallen ar ljummen. Aven fast det ar morkt ar himmelen dovt bla. Sommaren kommer snart, och jag kanner mig inte sa lycklig som jag borde. Men det kommer. Jag kanner det pa mig. Med min nya favoritlat i lurarna, (Tonight med Lykke Li) kanner jag vemod, fast anda hopp.

I hope that when the world comes to an end, I can breathe a sigh of relief, because there will be so much to look forward to (Donnie Darko).




Push my back so I make sure
you're right behind me as before
Yesterday, the night before tomorrow

Dry my eyes so you won't know
Dry my eyes so I won't show
I know you're right behind me

And don't you let me go, let me go tonight
don't you let me go, let me go tonight

You walk the surface of this town
the high heels above the ground
And high horses that we know
keep us safe until the night

You know them all, I know it all
stay put and play along
'cause i'm looking for my friend
now I got you, got you...

Inga kommentarer: