lördag 3 maj 2008

Längtan

Jag har bokat biljett hem till Sverige. Inte för alltid, men i två veckor. 17 - 30 juni. Jag längtar så otroligt mycket. Jag är hemma över midsommar, och innan jag åker tillbaka till London ska jag och Olivia åka på Peace and Love - festivalen i Borlänge. Helt fantastiska band. Och lyckligaste stunden på hela sommaren är spikad redan nu. Kent i sommarnatten tillsammans med min bästa vän. Jag har inte längtat så mycket efter någonting på väldigt, väldigt länge.

Sitter och kollar på gamla Libertines-klipp. Tragiskt att en sådan fantastisk talang tynar bort helt pa grund av droger. Fast det kanske bidrar till att musiken blir mer känsloladdad och att man romantiserar det destruktiva.

What became of the likely lads?
What became of the dreams we had?
What became of forever?

Inga kommentarer: