torsdag 22 maj 2008

The times they are a-changing

Bob Dylan i horlurarna. Konstig kansla inuti mig. Lycka, olycka? Ro, eller oro? Jag vet inte, det enda jag vet ar att jag nog aldrig kant sahar forut. Men det ar bra. Jag borjar kanna igen. Aven om inte alla kanslorna ar bra borjar jag i alla fall kanna igen. Jag har gatt runt i dvala for lange. Inte ledsen. Inte glad. Ingenting, bara... jag. Jag har insett saker den senaste tiden som jag borde ha insett for lange, lange sedan. Om mig sjalv. Om hur jag fungerar. Och varfor. Inte sarskilt roliga insikter, men oj, sa nodvandiga... Nodvandiga for att jag nagonsin ska kunna kliva ur min emotionella bubbla helt. Splasch. Och nej, jag ar inte full... Aven fast jag vill vara.

Come gather around people
wherever you roam
And admit that the waters
around you have grown
And accept it that soon
you'll be drenched to the bone.
If your time to you
is worth saving
Then you better start swimming
or you'll sink like a stone
For the times they are a-changing.


Ja. Tiderna forandras. Moa aker hem pa mandag. Vilket jag inte forstatt, inte vill forsta. Jag kom hit med henne. Utan nagonting. Inget hem, inget jobb. Men vi klarade det tillsammans. Och nu ska hon aka. Min Moa. Annu ett farval. Och Sara aker. Och Olivia aker, fast forhoppningsvis bara ett tag... Hur ska jag overleva den har staden utan henne? Och jag ska flytta. Till Brick Lane. Till en lagenhet som kan bli riktigt bra, efter lite fixande... Jag kan se mig sjalv dar. Dricka kaffe vid koksbordet pa morgonen, de forsta solstralarna som kikar in genom det lilla fonstret ovanfor diskbanken. Vardagsrummet, soffan, kuddarna. Ett hem? Kanske, i alla fall for att vara London.



Mitt nya hem...

Ja... tiderna forandras. Men varfor kanns det da som att jag star still? Vattnet runt mig stiger. Borja simma - eller sjunka. Som en sten. Plopp...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maila eller ring om du behöver en simring. Eller sådana där små puffar på armarna. Puss!

Anonym sa...

Det är sånt som kallas att hålla på att bli vuxen, Emma. Inte alltid positivt. Men det blir det....

/Pappa