måndag 23 juni 2008

Känn sorg för oss, Göteborg

Såhär skrev Olivia i sin blogg den tjugoandra september 2006:

Och idag spelar Håkan på Liseberg i Göteborg!
Jag hade så gärna velat vara där.
Denna gången får du dansa, sjunga, hoppa
och skrika åt mig också Emma.

Och när "Nu kan du få mig så lätt" spelar
så tänk på mig.
Tänk när på när Du, Jag, Erik och Peter
gick hem på morgonen efter Peters student.
Tänk på när Du, Jag och Erik gick på gatan
och sjöng. Haha, vi sjöng så helhjärtat du och jag
.. (men vi har glömt vilka vi sjöng till nu) eller hur?
Jag minns också att jag höll mina skor i handen.
Hade sånt skoskav.
Och Erik sa: "Precis som i videon"

Ikväll kan ni Känna Lite Sorg För Mig Göteborg!


Efter all denna tid ska jag snart stå tillsammans med henne och Erik någonstans i Borlänge och dansa, sjunga, hoppa till Håkan. Och ja, känn sorg för oss Göteborg. För vi kommer vara fulla. Vi kommer röka hundra cigaretter, få huvudvärk, och ändå röka en till. Vi kommer ha skoskav. Vi kommer antagligen ha blött hår och mascara på våra kinder. Vi kommer skrika och säga pinsamma saker till fel människor. Vi kommer gråta och skratta på samma gång, och vi kommer gå hem i soluppgången med skorna i våra händer. Vi kommer vara både lyckliga och olyckliga, på det där sättet som bara vi lyckas med. Men vi kommer att vara tillsammans. Och det är det enda som spelar någon roll.




Håkan, ta oss till kärlek!

Inga kommentarer: