tisdag 29 juli 2008

I know I make you cry, I know sometimes you wanna die, but do you really feel alive without me?

... taget ur Accidental Babies med Damien Rice, som Oliv och jag lyssnade pa om och om igen under gardagen nar vi lag i Russel Square Park och gjorde absolut ingenting. En varmebolja utan dess like har slagit London, och aven om man inte ror kroppen en centimeter kanns det som man ska drunkna i svett. Inte det ultimata vadret for att en pulserande storstad utan nagon kust... I fredags lag Karin och jag och dasade i naturomradet i Hampstead Heath tillsammans med Kristofer och Johan, och herregud vad varmt det var. Det var inte ens sol. Jag vet att man inte ska klaga nar sommaren val ar har, men det har ar ju olidligt. Fast beloningen kommer framat kvallstimmarna; som igar, nar jag satt uppkrupen i Olivs soffa med en drink och njot av de friska vindarna som da och da letade sig in genom det uppdragna fonstret. Och ikvall ska vi ha picnic i parken bakom vart hus. Imorgon kommer mamma och pappa. Jag langtar.

Var boendesituation ar for tillfallet kaos. Vi har lyckats fa en landlord med psykiska problem och just nu har vi ingen aning om var vi kommer bo inom de narmaste dagarna... eller ifall vi kommer fa vara depositionspengar tillbaka. Det har ar det sista jag orkar med. Varfor maste jag alltid vara sa naiv och tro gott om manniskor? Hardanefter ska jag inte lita pa nagon. Det ma lata bittert, men man tjanar pa det i langden, tro mig... Judith, ta dina "skyldigheter och rattigheter" och stoppa upp dem dar solen aldrig skiner!!! Fy fan.

Jag vill ha glass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Russel Square Park?
Det är ju alldeles i krokarna där vårt hotell ligger. Vi ses imon.

Snuffsi

Nelli sa...

that landlord is stuuupid. i really really hope that u will get deposit back!
and btw, its not wrong think good about people.. after while u start notice whos who and see behind the "acting!" ;)

i really like reading ur stuff cos im understangin most of it ;) hehehe. see ya @ work beautiful emma!!!!