tisdag 8 juli 2008

Two steps forward and three steps back

Nu ar det exakt en vecka sedan jag packade min vaska och akte ut till Save for att ater igen flyga tillbaka till London. Jag har tappat rakningen pa hur manga ganger jag har tagit det flyget det senaste aret..

Fast den har gangen kanns London annorlunda. Och det beror inte bara pa att jag har flyttat och numera bor med Sabina och tre svenska killar i en mysig lagenhet med det basta laget i stan. Det kanns som att det har hant nagonting inuti mig. Att jag kanske har lyckats ta ett steg framat. Eller tillbaka?

Det har hur som helst blivit en riktig rivstart och jag har nog sovit sammanlagt atta timmar den har veckan. Med en Sabina vantandes hemma, som ar bade arbetslos och rastlos, ar det val svart att undvika. Det har blivit lite blandade aktiviteter, bland annat forfest tillsammans med Londons billigaste vodka Glenn pa Londons lyxigaste gata i Notting Hill, mote med the Kooks manager (!?), nagra riktigt bra spelningar; varav en av ett svensk band fran Linkoping som tydligen kanner min syster och barndomsvan Erik, singstarkvall med vara nya flatmates i en lagenhet i Soho med den mest otroliga takterass jag sett, samt lite stand-in arbete for min chef pa jobbet... Londonlivet har borjat igen, och jag ar mer oppen for det an nagonsin. Snart kommer dessutom Olivia, som jag har saknat otroligt mycket efter tre intensiva dygn tillsammans med henne och all underbar musik pa Peace & Love...

Dessutom har jag fatt reda pa att Laakso spelade pa Storsjoyran nar jag var dar forra aret, vilket ar otroligt frustrerande, med tanke pa att det ar det enda bandet jag velat lyssna pa de senaste veckorna. Helt javla underbart, helt enkelt.

Vasterbron: http://www.youtube.com/watch?v=PxgVBn0dj0Q

Aussie Girl: http://www.youtube.com/watch?v=JJSZfNihqyQ


Tva andra latar som jag inte kan sluta lyssna pa ar The Death Of Us och New Years Eve..



live your dreams at last
troubled times from now belong to the past
but you miss the mess
miss the mess, miss the mess, miss the mess

1 kommentar:

Pelle sa...

Haej, jag är också sån där som inte kan sluta lyssna på Laakso. x/ Men du nu är det så att jag inte får tag på "New years Eve" nånstans och jag vill gärna ha den då jag är kär i "Vesi". Så jag tänkte om du skulle kunna skicka den till mig eller nåt.