måndag 29 september 2008

Shiny Happy People

Forst och framst, det har ar helt UNDERBART! Maste ses:

http://uk.youtube.com/watch?v=NqJAhQJdPeg

Och nu till det gamla vanliga. Forvirring. Haha, det borjar nastan bli lojligt nu. Jag har ingen aning om nagonting. Vilket pa ett satt har sin charm. Sabina och jag forsokte komma pa titeln pa vara liv just nu. Den bast passande blev "Det blir aldrig som man tankt sig". Hur som helst verkar det som att London gor sitt basta for att fa mig att angra mitt beslut att aka tillbaka till Sverige. De senaste dagarna har varit helt underbara. Sommaren som uteblev hela augusti har nu kommit tillbaka och London badar i solsken varje dag. Jag har strosat runt i staden och bara njutit, och det har liksom kants som semester. Igar satt Babben och jag pa balkongen med tva ol, tva cigg och tva filtar och filosoferade over livet. Vi kom fram till att vi bada tva kanner ett litet uns av tillfredsstallelse just nu. Jag ar saklart inte nojd med nagonting egentligen, men nagonstans kanner jag anda ett slags lugn som jag inte kant pa en valdigt lang tid. Det lugnet kommer sakert forsvinna nar jag kommer tillbaka till Goteborg, det existerar nog bara i tidsperioden mellan de tva stader som jag kallar hem, mellan London och Goteborg. Nar jag liksom inte riktigt befinner mig nagonstans. For da har jag inte heller nagonting att sakna.

Jag var i Camden med Olivia idag och sag den har underbara canvasmalningen gjord av en street art konstnar som har malat flera kanda malningar pa husvaggar runt om London, men ingen vet egentligen vem han ar.

http://a2.vox.com/6a00c225239a5e8fdb00e398d6a8120005-500pi

Jag fastnade extremt mycket for den har, dels for att den ar estetiskt fantastisk, men aven pa grund av att jag identifiera mig med den. Jag forsoker na nagonting, komma nagonstans, men det slinker mig precis ur handerna. Daremot kanner jag att det fortfarande finns hopp. Nagonstans finns kanslan av att snart, snart, hander det...

Och jag skrek av lycka i telefonluren igar nar Moa och Sanna sa att de bokat flygbiljett till mina sista dagar i den har staden. Jag inledde London med Moa, och nu avslutar jag det med henne. En av mina basta vanner och min syster kommer och hamtar hem mig. Antligen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin bild och jättebra låt. Välkommen hem, lilla Bebbe.
Kram, mamma.

Sunet sa...

ZUMET KOMA HEMTE MESCHMET GÖTEBORG GIFTAS GAMMAL GUBE