onsdag 15 oktober 2008

Time for confession

Okej, det där med Nordiskt Friluftsliv var bara ett skämt. Sabina och jag - längdskidåkning på fjället? Jag trodde att ingen skulle ta det seriöst, men tydligen finns det en viss Johan Strand som bara ett par timmar efteråt skickar följande sms:

"Nordiskt Friluftsliv. Allvarligt?"

Roligt tänkte jag!

"Jag vet. Det kunde du inte tro va!?"

"Du upphör aldrig att förvåna! Jag har en kompis som läst det (det är klart att du har, Johan). Fast ni är dock inte riktigt av samma virke. :)" Hmpf!

"Var det där menat som en diss?"

"Njaaaä. Tänkte bara att bygga och övernatta i snöbivack var lite för rock'n'roll för fröken Blomquist..."

Vad är nu det här? Johan, bara så du vet så hade jag lätt pallat all sorts byggning och övernattning i all sorts snöbivack (vad det nu är för något). Men som jag sa till Jonatan igår; jag gillar inte snö. Och att göra någonting jag inte gillar har sällan kommit för mig, så nej, Nordiskt Friluftsliv får vänta den här gången. (Fast jag hade lätt pallat!!!)

Istället riktar jag in mig på det jag gillar, vilket för tillfället verkar vara en ky-utbildning om reklam och marknadsföring. Verkar jävligt roligt, så roligt att jag ringde och frågade ifall jag fick mer tid till intagningsproverna på grund av att jag nyss kommit hem från London. Och tjejen var schysst och gav mig tills på fredag. Det är dock svåra uppgifter så jag hade behövt en vecka egentligen. Jag ska inte hoppas för mycket på att jag kommer in. Däremot vet jag att jag brukar lyckas när jag ger mig fan på någonting. Jag är till och med redo att dissa Svanen på torsdag för att sitta uppe med det här. är det absolut ingen tvekan om att Emma Blomquist menar allvar!

3 kommentarer:

annånym sa...

Vem är du och vad har du gjort med Inga-Lill? Du lurar ingen förutom daj själv, ditt tragsika fruntimmer.

Anonym sa...

asså att du dissar svanen är väl ändå lite o överdriva? eller?

Anonym sa...

sluta vara anonyma! (fast ulla det råder ju ingen tvekan om att annånym är du, för fan, kom hem från London du kommer dö fattar du la?)