måndag 17 november 2008

Åh gud det gör så ont att nåt så nära kan vara så långt bort



Tamila och jag. Det måste ha varit någon gång i mars. När jag bott i London en månad kanske. Då allting var så nytt. På tisdag är det sex veckor sedan jag flyttade hem. Och allting har väl varit mer eller mindre en berg-och-dal-bana. Eller ja, i alla fall en känslomässig sådan. I övrigt har det stått ganska still. Men jag kan inte förstå hur det kan ha gått så lång tid. Samtidigt känns London så otroligt avlägset. Det känns som jag har drömt det. Den här första tiden när jag bodde med Moa i kollektivet i Stepney Green känns som en evighet sen. Tiden i rucklet i Old Street känns ungefär lika avlägset. Hmm, kanske mest för att vi var fulla hela tiden... När Sabina och jag bodde tillsammans med Sam i Shoreditch känns mest nära i tiden men ändå mest surrealistiskt. Jag har fortfarande inte lyckats klura ut vad som hände under de sju veckorna. Både med saker omkring mig och med mig själv. Jag saknar allting på ett visst sätt fast samtidigt vill jag verkligen inte åka tillbaka. På något sätt har jag glömt bort anledningen till att jag var där överhuvudtaget. Bortsett från Olivia då såklart. Och jag vet inte varför jag känner så, fast det är ganska skönt. Även om jag inte är helt övertygad om att det är i Göteborg jag vill vara för tillfället trivs jag här just nu. Det får man väl ändå vara nöjd med.

Fast jag hade gett vad som helst för att få åka dit och trösta min bästa vän. Det är så konstigt att någon så nära kan vara så långt bort. Och det suger som fan att känna att jag inte kan hjälpa henne.

It was you who picked the pieces up
When I was a broken soul
And then glued me back together
Returned to me what others stole

För dig ska jag göra det tusen gånger om.

__________________________________________________

För övrigt kan jag inte sluta lyssna på Angus & Julia Stone. Underbar låt, underbar video. Och Julia Stone är helt enkelt fantastisk. Man kan liksom ta på desperationen i hennes röst.

http://www.youtube.com/watch?v=4IRukn_YChM


Inga kommentarer: