torsdag 13 november 2008

Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din

Från Olivias blogg, 11 november:

Till Emma

Min bästa vän. Jag behöver dig med. Varje dag. Hela tiden. Mer än någonsin. Jag vill inte helt oväntat till en pub. Dricka, prata. Men vi kan också gå till ett cafée dricka kaffe och lyssna på din ipod. Vi kan ligga här i soffan, kolla på TV och lyssna på regnet. Dela en cigg. Vi kan ligga i min säng och prata skratta åt hur sorgliga vi var för ett par år sedan och gråta över ur sorgliga vi är idag. Vi kan gå ut, jag lovar att inte gå hem tidigt. Jag kan stå och dansa med dig i timmar. För jag saknar dig så. Jag vill gå hem i ösegnet med dig efter att ha varit ute. Jag vill stå och se Sex Pistols med dig igen. Jag vill att du ska ha på dig den rosa hatten. Jag vill se Håkan igen, och jag vill att du ska stå bakom mig precis så som du gjorde i sommras. Jag vill bara se, träffa, krama och prata med dig. Låta dig få veta precis allt som hänt mig. Få veta precis allt som hänt dig. Du är min bästa vän, jag vill aldrig någonsin tappa bort dig. Jag älskar dig.



Vänskap är kärlek utan vingar
- Lord Byron

Nej du Lord Byron, vår vänskap har sjukt stora vingar, och vi flyger över havet varje kväll! Så det så. Och du baby... precis som jag sa igår. Du kommer aldrig tappa bort mig. Aldrig någonsin.

Inga kommentarer: