söndag 30 november 2008

Saturday I'm in love

Det är lördag och Sanna och jag har varit hemma hos mamma och pappa och kollat på film. "Music Within", rekommenderas varmt.



Det var flera år sedan vi var tillsammans hela familjen på en lördagkväll, och jag kan inte minnas senaste gången jag inte drack på en lördag. Från och med nu ska jag försöka göra det till mer regel än undantag. I alla fall att inte dricka någon dag under helgen. Det låter väl lätt för de flesta, men för mig som har festat i snitt kanske tre dagar i veckan i tre år är det inte riktigt lika självklart. Man glömmer bort sig själv i alkoholen och jag tror att det är en stor orsak till att jag inte mått så bra under en ganska lång tid. Det är en väldigt enkel och tillfällig lösning på inte lika enkla och tillfälliga problem. Imorgon ska jag gå upp tidigt och gå ut och gå en promenad. Sedan säga hejdå till Olivia. Igen. Vi sågs bara ett par timmar idag och ändå lyckades hon få mig att må bättre än jag gjort på länge. Första sak att göra härnäst, efter att skaffa tillbaka mitt liv, är att köpa ett head-set så vi kan prata på Skype i timmar.

Inga kommentarer: