onsdag 12 november 2008

Sprid ut bensinen över solnedgången, riv ner staden, häll ut havet ända bort till horisonten, tysta ner musiken... Hon kommer aldrig hit igen

Just singing in the rain
What a glorious feelin'
I'm happy again
I'm laughing at clouds
So dark up above
The sun's in my heart
And I'm ready for love
Let the stormy clouds chase
Everyone from the place
Come on with the rain
I've a smile on my face
I walk down the lane
With a happy refrain
Just singin',
Singin' in the rain





Min Olivia. Det regnar i Göteborg också. Och nej. Det är tyvärr inte såhär jag känner. Det är inte ens i närheten. Jag behöver dig, min bästa vän. Jag behöver prata med dig. Jag behöver gråta med dig. Jag behöver skratta åt eländet med dig. Jag behöver promenera med dig i Gbg-regn. Jag behöver vara jävligt full med dig. Jag behöver vara nykter med dig. Jag behöver vara med dig när du föder basketbollen. Jag behöver sitta mitt emot dig på en pub och prata om allt det där som skaver, det som gör ont. Jag behöver sol med dig, jag behöver vin med dig, jag behöver kedjeröka med dig; fast att vi får ont i huvudet och mår illa. Jag behöver dansa med dig. Jag behöver vrida tillbaka tiden två och ett halvt år och sitta med dig på kullen och dricka den där sötsliskiga, sjukt äckliga äppellikören. Jag behöver stå med dig på flaket i sommarsolen och skrika "Känn ingen sorg för oss Göteborg!". Jag behöver stå på alla konserter vi nånsin varit på igen, med huvudet mot din axel, bara du och jag; trots att vi omges av tusentals människor. Jag behöver trösta dig. Jag behöver dig för att trösta mig. Jag behöver klä ut mig med dig och gå ut i Cypern mitt i natten för att leta efter glass. Jag behöver se Donnie Darko med dig. Och Wicker Park. Och Butterfly Effect. Och Walk the Line! Jag behöver dansa till Hello Saferide med dig, till Billie the Vision and the Dancers, till The Knife! Jag behöver hata allt med dig. Jag behöver älska allt med dig. Jag behöver dig för att få bort all bensin över solnedgången. Jag behöver dig för att bygga upp staden. Jag behöver dig för att hälla ut havet mellan oss ända bort till horisonten. Jag behöver dig att åter sätta på musiken. Jag behöver att du kommer hit igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

fick mig att gråta. fint

alice