onsdag 19 november 2008

A womans eye will shed a tear, to see his face so beaten in fear.. And it was just around the corner in the english civil war



http://www.youtube.com/watch?v=E6zcTRAeNp0&feature=related


Varför varför varför
är inte jag född på 60-talet så man kunde haft möjlighet att befinna sig på spelningar som den här? Musik kommer aldrig mer bli som den var på 70-talet. Det enda jag kan göra är att sitta och lukta på pappas gamla LP-skivor och uppleva spelningarna genom YouTube.

Gårdagens måndagsöl slutade för övrigt på Pustervik med Göteborgs samtliga homosexuella kvinnor, karaoke, R'n'b-musik och killar i träningsoverall som tyckte vi var "livsfaarliga". Jag minns en måndag i London när Sabina och jag var på The Old Blue Last och gnällde över att måndagkvällar i Göteborg aldrig skulle kunna arta sig på samma spontana sätt. Jag erkänner att vår hemstad faktiskt kan överraska... Och Babbs, som vanligt ligger du inne med kvällens mest klockrena analys:

"... då tänker man att oj, det finns faktiskt något bra. Och sen tänker man att det kommer gå åt helvete. Men det är ju bara så som livet fördelar sig".

Inga kommentarer: