lördag 20 december 2008

15 minutes of fame

Vilken tur att jag gick till jobbet idag. Krävdes en rejäl dos självdisciplin i morse när jag vaknade med hemsk huvudvärk och glassplitter i hela rummet. Råkade tappa ett glas igår när jag kom hem. Smidigt Emma... Det är så typiskt, jag blir aldrig bakfull längre, det har hänt två gånger det senaste året. Första gången när jag skulle åka fem timmar i buss till Norge, och andra gången i morse när jag skulle gå till jobbet. Jag undrade samma sak som erik; kan man dö av huvudvärk? Karin var väl inte heller sitt piffigaste jag i morse, haha. Hur som helst släpade vi in oss till stan, hon för julklappsshopping och jag för klädfotografering. Dock var det gött som fan på jobbet, först hade alla redovisningar från Paris-resan och jag kunde sitta och dåsa i en fåtölj med mitt kaffe. Sen var det världens godaste julbord. Plus öl och vin! Dock hade jag dött alternativt spytt/däckat ifall jag drack en droppe så det blev Ramlösa för mig. Alla, inklusive jag, fick varsin flaska lyxchampagne. Gött för mig att det går bra för Grafia! Sen strök jag ett plagg innan Peter kom och frågade ifall jag ville vara modell för honom nere i fotostudion. Uppgiften var att låtsas borra in en skruv i en vägg, någon Ica-reklam för en borrmaskin. My 15 minutes of fame! Han hade frågat pappa först men Elin tyckte att det var patriarkaliskt att ha en man i en reklam för borrmaskiner så jag fick uppgiften. Men det var gött och tiden gick, och när vi var klara satt vi och pratade och när jag kom tillbaka upp i studion hade klockan hunnit bli fyra. Då strök jag typ fem plagg och sen gick alla så då satte jag mig vid datorn i en halvtimma och åt pepparkakor. Allt detta med lön. Bästa dagen ever!

Alla som inte redan gjort det borde lyssna in underbara, underbara, underbara Band of Horses. Varenda låt är ett slag rakt i själen. Och åter igen har jag skaffat mig ett beroende i form av musik.

Inga kommentarer: