torsdag 18 december 2008

Ouch, I have done it again

Help, I have done it again
I have been here many times before
Hurt myself again today
And the worst part is there's no-one else to blame

Be my friend
Hold me
Wrap me up
Unfold me
I am small
and needy
Warm me up
and breathe me


Jag fick nyss ett väldigt bra besked. Någonting som liknar en framtidsplan. Som vanligt säger jag ingenting förrän jag vet säkert. Gör som sagt inte om det misstaget igen. På tal om det är det mycket i mitt liv just nu som jag inte vill tala om, för jag vet inte säkert. Jag vill inte bygga upp några falska förhoppningar. Eller är det så? För oavsett vad jag säger går det inte att undvika sina tankar. Är det mer att man inte vill att andra ska se en som misslyckad? Jag vill inte vara en sån människa som lever sitt liv efter andra, och jag ser mig inte själv som en sån människa, men det kanske är lite så? Går det att inte låta sitt liv påverkas av folk omkring en? Ikväll ska jag i alla fall dansa bort alla sorger på Röda Sten, och då vet jag säkert att jag inte kommer bry mig ett dugg om vad folk tycker...



... eller kommer jag det?

Inga kommentarer: