måndag 29 december 2008

Jag är pepp som ett helvete!

Igår gick jag till Svanen efter att ha druckit en öl. Möttes av helt jävla hysteriska, aspackade 18-åringar på toaletten som hade något slags låtsasbråk på engelska. Lite senare avancerade galenskapet i en naken brud på kryckor samt en urflippad dj med pannlampa som hånglade upp henne i dj-båset. Jag frågar mig; vad är det för märklig kraft Svanen har som får Göteborgs samtliga ungdomssjälar att vallfärda dit varje vecka? Det måste ändå vara någonting annat än Göteborgs halvdana nattliv, för trots att man lovar sig själv att aldrig mer gå dit varje gång kommer man tillbaka. Igen, igen och igen. Nyårslöftet är ju givet men jag orkar inte lova någonting jag ändå inte kommer hålla. Andra alternativ kan ju vara att sluta röka, kanske börja träna, eller komma upp med någon slags livsplan. Men som sagt... Kvällens höjdpunkt var när Karin och jag strosade hem och fick det stora nöjet att avlyssna följande konversation mellan två så kallade "goa gubbar":

- Jag ramlade, fan vad jobbigt det var!

- Men... varför ramlade du då..? (med uppenbar förvåning)

- Jävla kullersten...

Sa adjö and goodbye till Olivia ikväll. There's nothing like you when you're gone. Imorgon planerar jag att stänga av mobilen och lägga av telefonluren. Jag vill inte träffa någon eller ens lämna huset. Möjligtvis för en lång promenad... Känns som det var evigheter sen jag ägnade en dag helt ensam. Jag ska bara sitta inne i min fåtölj och läsa. Fick tre böcker i julklapp, läste ut den första, Baise-Moi, på två dagar. Har glömt hur fantastiskt det är att läsa. Det är typ det enda sättet man helt kan fly sina egna tankar. På tisdag fyller Sanna år och sedan är det nyår. Notera att inläggets rubrik är högst ironisk.

Inga kommentarer: