tisdag 9 december 2008

Nystart

Det blir ett snabbt men informativt inlägg. Måste gå till kören om fem minuter. Fick äntligen besked från ky-akademien idag. Jag kom inte in. Och det var längesedan jag kände mig såhär lättad. Inte nödvändigtvis för att jag inte ville gå. Tror det är en ganska rolig utbildning. Men för att jag vet. Precis som Håkan sjunger. "Det gör ont att veta, men lika ont att undra". Eller, det gör snarare ondare att undra. Jag har liksom gått på sparlåga och väntat in ett besked som jag egentligen inte bryr mig så mycket om. Nu kan jag börja fundera över vad jag verkligen vill göra. Har ändå känt hela tiden att en akademisk högskoleutbildning nog är mer min grej. Och när jag börjar plugga får det bli det. Nu känner jag bara att jag är så otroligt trött på att gå runt och vara miserabel hela tiden. Leva med tungan hängandes utanför och tycka synd om mig själv. Sakna ambition och lust. Vad fan har man att gnälla om egentligen? Från och med nu är det skärpning. Hitta tillbaka till mitt gamla jag.

Inga kommentarer: