måndag 8 december 2008

Och du var full och jag var full i decemberkylan, du är den sortens flicka jag gillar, för du är tom och jag är tom



Jag drömde att jag kunde flyga inatt. Det har varit en återkommande dröm de senaste veckorna. Jag drömmer att jag inte riktigt har kontroll och att jag flyger fortare och högre utan att egentligen vilja. Sedan vaknar jag och då är man nere på fem. Speciellt i morse. Karin, Filip och jag var på en svartklubb i Gamlestan igår. Väldigt spontant, jag hade egentligen bara planerat att gå på Bonnie and Clydes fest i Sävedalen, dricka några folköl, röka några cigaretter, prata lite med folk och sedan vandra hem. Istället blev det timmar av dans och Karin och jag vandrade hemåt först när det hade börjat ljusna igen. Det var längesedan jag gick hem i gryningen. Jag har alltid varit väldigt förtjust i den känslan. Att romantisera det destruktiva. Det är väl lite av en överlevnadsinstinkt.

Inga kommentarer: