tisdag 16 december 2008

One may think we're alright, but we need pills to sleep at night, we need lies to make it through the day, we're not okay

En annan säng.
En annan människa.
En annan röst som säger "God morgon".

Andra ögon. Som beundrar. Att beundra.
Andra händer. Som smeker. Att smeka.
Andra läppar. Som kysser. Att kyssa.

Andra skratt. Andra tårar.
Andra hemligheter. Andra sanningar.

Ursprungligen Sabinas ord (http://sabinaoting.blogg.se), sedan Olivias (http://ladyliv.webblogg.se) och nu mina... Jag tror alla känner igen sig i situationen. Jag tror alla har sökt oss till någon annan, till något annat, för att lindra eller ibland, de få gångerna det fungerar, helt radera det där man egentligen bryr sig om. Förtränga. Varför är det så lätt att förtränga när man inte borde och så svårt att göra det när man borde? Det enda jag vill är att glömma, att hålla fast vid den där känslan då allt känns okej. Att slippa klumpen i magen då verkligheten kommer ifatt en.

1 kommentar:

sabby sa...

va fint att ni anammat min lilla "dikt" :P!