onsdag 10 december 2008

Väderrapport

Det fanns stunder när hon visste hur det skulle va
Men det är som om hon glömt vad som var så bra
Hon har för länge sen tappat lusten
Har för länge sedan glömt vad som var värt nånting

Hon känner efter om livet kan va lite mer
Det är grått som om ett moln träffat hennes kvarter
Det är ingen som pratar längre
Det är såna dagar som vänder allt upp och ner
Det är såna dagar som hela världen sjunger:

Har du kommit nånstans?
Har du sumpat din sista chans?
Är du framme nu?
Har du valt en väg att gå?
Ett mål att sikta på?
Och är det verkligen du?
Är det verkligen du?

Jag har inte kommit någon direkt stans. Jag är definitivt inte framme. Jag har inte valt en väg att gå eller ett mål att sikta på. Jag vet inte riktigt vad som är jag. Däremot har jag knappast sumpat min sista chans. Och jag har fått tillbaka lusten, kommit på vad som är värt nånting, och det där gråa molnet som hängt över mig så länge verkar ha lättat lite. Det kanske inte är strålande solsken, men det är inte heller ösregn. Lite dimmigt; ibland kikar solen fram, ibland kommer en skur, men det är i alla fall växlande molnighet. Jag ska jobba på Grafia hela veckan och på fredag åker Emelie och jag till Norge och hälsar på mina fina Karlstadspojkar. Äntligen händer det någonting!

Inga kommentarer: