torsdag 8 januari 2009

Doors slam. Lights black. You're gone. Come back. Stay gone. Stay clean. I need you to need me.

Jag sov riktigt bra inatt, första gången på väldigt länge. Jag vet inte vad det är för fel på min sömn men jag brukar vakna minst fem gånger per natt. Kan inte ens slappna av när man sover liksom. Inatt dock sov jag som en stock. Visserligen drömde jag som vanligt väldigt konstigt. Jag blev jagad av en leopard i skogen och hoppade från ett berg. Riktigt normal blir man aldrig... Hur som helst är det skönt när man vaknar upp och känner att man vill gå ur sängen. Att man ser fram emot dagen. Många av mina dagar på senare tid har liksom bara varit grått ludd, de har gått in i varandra och inte spelat någon vidare roll. Det blir väl lätt så när man är arbetslös och allmänt oengagerad i sitt liv. Har känt att det har vänt dock. Nytt år, nya tag. Typ? Jag ska gå ut och promenera i snön och lyssna in Anna Ternheims album och se ifall hon förtjänade sin grammis, och ifall det är möjligt att Leaving on a mayday är bättre än Försent för Edelweiss. Jag är skeptisk, men tänker inte uttala mig i förväg.

För övrigt är det årets största skämt att EMD vann årets låt. Jennie let me love you? Hm, var det Grammisgalan eller uttagning till första spåret på Kidz 2008? Pinsamt! Tycker själv att det var en allmänt konstig nominering, men i min värld var den självklara vinnaren "Longing for lullabies" med Kleerup och Titiyo. Skäms på musik-Sverige.

http://www.youtube.com/watch?v=luIBrGyFNq0


Someday,
as I look at the sun
I think of you
And traces we leave behind
Like a fallen piece
we’ll make a better start
But still end up alone
Someday,
when I cry in the rain
I think of you
Looking through eyes of pain
Passing on a feeling
that we can't deny
Over on to you
Fading memory
is soon becoming blind
Dividing us in two
Somewhere
All that we leave behind
Lingers on
Longin for lullabies
You live, you learn
You love, you burn
You win, you lose
Becoming you

Inga kommentarer: