onsdag 28 januari 2009

If I had a heart I could love you, if I had a voice I would sing



Ännu en helg i alkoholens tecken. Både på gott och ont. Jag har faktiskt haft väldigt roligt, framförallt i fredags hemma hos Viktor, och några timmar senare på efterfesten i Linné där vi ägnade fyra timmar åt att youtuba Sunes Sommar och gamla barnprogram... Var på sådant där humör då man inte kan sluta skratta. Hade ont i magen när jag landade hemma lite efter nio på lördagsmorgonen... Sedan iväg igen, till Änggården och romen...




Det jag var rädd för hände trots allt och det var väldigt tråkigt på ett sätt, för det komplicerar vissa saker en del framöver. Däremot är det skönt att veta på ett ungefär hur man känner. Att ignorera och låtsas att allting är okej är inte hållbart i längden ändå. Ah, jag längtar till den dag då allting kommer kännas fine på riktigt. Men saker och ting gick lite överstyr och nu är det väl dags att ställa dem tillrätta.

Vi invigde Filmfestivaltältet igår. Det är ett himla tjat om att "knyta nya kontakter och möta intressanta människor", men när allting kommer omkring är det faktiskt roligt när det väl händer. Speciellt när det ingår gratis öl. Och när man får sitta och kika på roliga indiekids som dessa två som diggar i takt med sina piprensar-ben till något emo-band...




Och det var faktiskt inte alls så bajenödigt som jag förfarade.

Dock har man alltid roligast med sina egna... Som Sanna sa igår, "Det här är nog första och enda gången jag kommer att prata om könssjukdomar i syltburkar"...

Och äntligen är Karin Dreijers soloprojekt "Fever Ray" här. Första singeln är helt okej, men jag hoppas på att resten av albumet inte har ett lika starkt "the Knife-sound". Hon gör det lite för svårt för sig ifall hon ska toppa det. Videon är dock helt otrolig, gjord av Andreas Nilsson som även gjort videor till bland annat Heartbeats, Like A Pen och Silent Shout:

http://www.youtube.com/watch?v=EBAzlNJonO8

1 kommentar:

emma sa...

Personen i stuprörsjeans och svarta skor liknar en person som vi båda känner till. Men det är inte han antar jag.. ;)

Trist att vi inte kunde parta i helgen, men bättre lycka till helgen kanske? Kan du/ni? :)

<3