söndag 11 januari 2009

I'm naked, I'm numb, I'm stupid

Min nya favoritlåt:

http://www.youtube.com/watch?v=4rGvq3cdJkk

Lights black
Heads bang
You're my drug
We live it
You're drunk, you need it
Real love, I'll give it

So we're bound to linger on
We drink the fatal drop
Then love until we bleed
Then fall apart in parts




Usch vilka pissiga dagar jag har haft. Jag hatar hela den här grejen att ens liv helt kretsar kring helgen; när man ändå inte gör någonting självförverkligande eller utvecklande överhuvudtaget. Man blir bara full och beter sig som en jävla jubelidiot. Seriöst, jag blir dummare och dummare för varje dag nu. Och jag är så otroligt elak mot mig själv. Varför kan jag inte bara göra det jag vet att jag kommer må bäst av!? Jag kommer nog aldrig störa mig på någon mer än mig själv just nu.

Ikväll har Sanna och jag varit på en väldigt mogen och sansad 25-årsfest. Det intogs endast två glas bål och även ifall nästan samtliga på festen var otroligt olika mig var det skönt att sitta ner och ha en normal diskussion för en gångs skull. Med människor som är jordnära och inte så jävla hetsiga. Visserligen fick jag lite ångest av det; liksom för deras skull. När det egentligen är mig det är synd om. Åh jag är så bajenödig! Pratade med en tjej som hade volontärarbetat i Afrika. Kanske är det det jag kommer göra till hösten istället. Sluta tycka så otroligt synd om mig själv och fokusera på andra för en gångs skull. Människor som har en verklig orsak att må dåligt. Jag är i alla fall fantastiskt glad att jag inte befinner mig på Underjorden just nu. Allting är tillräckligt under jorden ändå.



Fina Pauline, varför kan vi inte vara lite mer som du..?

Inga kommentarer: