fredag 27 februari 2009

Hamster hamster take me to a bar

Ikväll fick jag en London-flashback utan dess like. Beyond Retros invigningsfest och gratis Budweiser (som det bjöds på på samtliga American Apparel-fester), och mitt i all nostalgi drar DJ:n igång MGMTs "Time to Pretend". Aaaaah! Jag önskade innerligt att gatan utanför inte skulle vara Östra Hamngatan, utan ett virrvarr av folk utanför 1001 på Brick Lane. Men såklart var det GBG-regn som slog mig när Moa och jag trillade ut efter ett antal gratisöl samt ett antal pappmuggar med lådvin. Och i min goodie-bag fanns det en batikmönstrad Hawaii-kjol i orangegult med en snygg resår. "En kjol att bli gravid i", som Moa uttryckte det... Goodie. Både Sara, Moa och Karin fick jättesnygga plagg. Inte ens godiset var bra. "Sockerfritt". Sockerfritt? Först ger ni mig ett klädesplagg designat av Hades/Lucifer långt ner i helvetet, sedan tröstar ni mig med godis utan socker!? Och en Nöjesguiden på det. Fy fan vad lågt.

Kläderna var i alla fall fantastiskt fina, och från och med nu har jag utökat affärerna jag köper kläder i. Ett plus ett = två. Emmaus och Beyond Retro. "Billigt" VS "dyrt". Min värld är som vanligt en konstig illusion.

En sak till som bara måste nämnas är en artikel i Metro som jag läste idag på lunchrasten, om svenskar som hört fel på olika sångtexter. Bland annat fanns klassikern och min personliga favorit: "I got my first real sex dream, I was five at the time". (Summer of 69 med Bryan Adams). Men det som fick mig att sätta min kasslergryta i halsen och som orsakade X antal skrattanfall mig och min syster emellan är följande:

Jennifer Lopez - Jenny from the block.

Ursprunglig text: "I'm still I'm still Jenny from the block".

Felhörning: "Hamster hamster take me to a bar".

Hahaha! Vaa? Det här kommer jag aldrig kunna sluta skratta åt. Någonsin.


1 kommentar:

Anonym sa...

HHAHHAAHHA... mig road.