onsdag 11 februari 2009

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut, jag drömde att jag hade cancer i halsen och att hela mitt liv var slut.. Tralala

Japp, det är sant. Inatt drog jag på mig en rejäl influensa och mitt i halsontet/feberyran drömde/yrade jag att jag hade fått cancer i luftstrupen. Läkarna sa att det var försent för att behandla och att jag hade högst ett år kvar att leva. Resten av drömmen handlade om hur jag träffade alla jag bryr mig om och älskar och var tvungen att berätta att jag var döende. Och att jag bland annat berättade för en viss person att jag var glad att jag träffat honom; för att alla borde få känna så för någon innan de dör. Vilket gav mig lite nya perspektiv (dramaqueen!). Det obehagliga var att jag tror att jag var delvis vaken under tiden, bara det att jag hade så hög feber att det kändes verkligt. När jag återfått medvetandet tog det minst en minut innan jag förstod att det var en dröm. Och då bestämde jag mig. Jag ska aldrig mer röka i hela mitt liv. Gick direkt upp, slängde mitt paket blå Corner, tog en tablett och somnade om. Jag tar tillbaka allt jag sa i föregående inlägg att det kan vara gött att vara sjuk. Det är fan det värsta som finns. Fast denna gången kanske det räddade mitt liv? (Ifall jag inte redan är döende, för det känns verkligen så...)

Ett verk skapat av min Sabina. Så otroligt begåvad!


1 kommentar:

Sabina sa...

Aldrig mer röka?! Oj! Vi får väl se när feber yran går över? Eller ska jag behöva stå och känna mig dålig själv utanför kungs huvudet?!

PS. Söt du är DS.
PS 2. KRYA PÅ DIG, FORT! DS.