tisdag 24 februari 2009

Hostmedicin + rom & cola = sant?

Jag har kommit på varför jag gick runt som en levande död igår. Svaret: hostmedicin. Som jag så glatt klunkade i mig hela dagen. När jag skulle ta min morgondos sa mamma:

- Emma, ska du verkligen ta hostmedicin bara sådär? Den innehåller ju morfin, du kommer bli helt avtrubbad.

Jahaa! Från och med nu tänker jag bara dricka hostmedicin på kvällen. Jag måste ju ha mitt dagliga morfin, liksom.

(Hon passade även på att påpeka att jag absolut inte fick ta den i samband med alkohol. Jag lugnade henne med att lova att inte dricka en rom & cola på lunchrasten. Jag som hade sett fram emot det.)

Det är så sjukt nice att jobba här. Oscar spelar Fleet Foxes och Damien Rice i högtalarna, alla lallar runt i gemensam harmoni, lyxbönorna i kaffemaskinen flödar, chefens hund är bedårande och det jag gör i jobbväg är att piffa lite badshorts och leka med systemkamerorna. Fuck alliansen och deras snack om arbete. Ifall Sverige bara drog ner lite på sin hurtighetshets hade alla blivit så mycket lyckligare.

Inga kommentarer: