torsdag 26 februari 2009

Nu är kungen död, och hans drottning är fri

Jahaja, nu ska Victoria och David/Daniel (så mycket bryr jag mig?) gifta sig. Hela Sverige jublar och all journalistik fokuserar på vilken klänning Victoria ska bära och vilka eventuella kungligheter som ska flygas in från diverse länder som även de sportar det där som kallas monarki. Den lilla sockerrosa flickan i mig som målar prinsessor med färgkritor och bär tiara till födelsedagsfesten har aldrig varit lyckligare. Realisten i mig vill egentligen bara störta skiten. Eller nej, nu ska jag inte överdriva som jag tenderar att ofta göra, men allvarligt talat!? Sverige, chilla, ingenting kommer att förändras, och ännu mer säkert; ingenting kommer att förbättras. Hur snygg Vickan än må vara och hur mycket brylcréme David/Daniel må kleta på dagen till ära.

Att skratta eller gråta, det är frågan. Och Daniel hette han visst.


2 kommentarer:

sabinovich sa...

WORD, så att säga.

säl sa...

jag ssåg nån video där de berättade om förlovningen. mycket roande.