måndag 23 februari 2009

This floor is crackling cold, he took my heart, I think he took my soul



Lyssnar på Kings of Leon. Fast inte ens de kan muntra upp mig idag. Är på otroligt dåligt humör. Och det känns som den blå himlen, den vita snön och den strålande solen är ett stort jävla hånskratt rakt i ansiktet. Jag är så otroligt trött på Göteborg och allt vad den här staden innebär. Jag vill bort bort bort och uppleva någonting annat, någonting nytt. Idag är en dag då jag bittert ångrar att jag lämnade London. För det här? Fattar inte vad jag tänkte. Jag vet innerst inne att det förmodligen var ett av mina bättre val i livet. Fast idag kan jag inte bry mig mindre. Jag vill tillbaka till pulsen, till sömnlösa nätter, till galet mycket jobb, till alla pubar och alla människor, till en stad som verkligen aldrig sover, till den ständiga bakfyllan, de dåliga valen och det romantiska i det destruktiva. Nuuu.

Nu kom mamma hem.

- Emma, du måste gå ut, det är vår!

Nej tack.

Inga kommentarer: