söndag 22 februari 2009

Vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig, även om jag inte kommer tillbaks till dig

Håkan trollband som vanligt ikväll. Det är fascinerande hur han kan få ens känslor att växla mellan ren glädje till tårar på bara sekunder. Det är en artist med sann kärlek för musiken. Nu sitter jag ensam i mitt rum, lyssnar på "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger", dricker vin, och ska snart ge mig ut i snöstormen för att försöka hitta den där känslan jag alltid får när jag ser Håkan live... Lycka? Jag borde veta att jag inte kan få det i dimman i Göteborgsnatten, men det finns bara ett enda sätt att brinna upp...

vad jag bryr mig om nu
är att du kommer nära mig
även om det är för sent att älska dig
vad jag bryr mig om nu
är att från samma säng
lyssna till samma regn

vad jag bryr mig om nu
är att få ut dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
den tar slut från kyss till kyss
vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge
hjärtat rakt ut

och vad jag bryr mig om nu är att se din blick så sårad
när alla löften klingar falskt
nästa gång du lovar någon allt
vad jag bryr mig om nu
är dina armar om mig
även om jag vet att jag måste glömma dig


1 kommentar:

emma sa...

Vad jag bara önskar att jag hade varit där!! <3 <3