torsdag 26 mars 2009

Arbetsintervju?

Jag fick ett upplyftande samtal nyss. Min gamla Pressbyråkollega Sara ringde och informerade om att jag ska få komma på en arbetsintervju som receptionist på Wallenstam. Fan vad gött, var min första tanke. Arbetsintervju? var min andra. Trots att jag har haft otaligt många jobb har jag bara varit på en enda arbetsintervju, inte helt oväntat för jobbet på H&M i London. Det jobbet fick jag, trots att min chef senare berättade att hon trodde att jag hade knarkat innan intervjun. "Emma, I thought you were on drugs, but you were a lot of fun!". Det säger väl kanske mer om konkurrensen - och om chefen - än om min personliga prestation... När jag tänker efter var jag även på "intervju" för jobbet på Pressbyrån. Jag fick gå hem till min blivande chef Roy; som även han bodde i Sävedalen. Han hade dock glömt av vårt möte så jag fick prata med hans fru som satt vid köksbordet i morgonrock. Hon betonade att det var väldigt viktigt att man la 500-lapparna i boxen under kassan, och jag sa att jag nog skulle klara av det.

Alla goda råd, personliga erfarenheter och "what not to do's" uppskattas väldigt, väldigt mycket.

2 kommentarer:

Sunet sa...

FUSK!!!
Du har väl inte haft otaligt många jobb! Typ tre!

Sunet igen sa...

De kommer bergis fråga vilka som är dina tre sämsta sidor, det gör de alltid.

Förslag:
Folkilsk, liten och kladdig