onsdag 18 mars 2009

"Förra gången jag gick här såg jag en hjort eller en ren" - Sabina Södergårds

Igår vaknade jag av mig själv klockan nio. Jag antar att dessa veckor av hårt arbetande har återfört någon slags hälsosam dygnsrytm. Och när jag möttes av jättefina blommor...




... och solsken som värmde vardagsrumsgolvet, kunde jag inte annat än att ta på mig träningsbyxorna. När det till och med är fint väder finns det liksom inte längre någon ursäkt att inte motionera. Självklart uppstod en ursäkt då jag ringde min frisör och fick en klipptid inom en kvart; så den enda löprundan jag utförde var den till frisörsalongen. Det var dock en väldigt bra ursäkt då jag blev kvitt det där decimeterlånga svintoliknande som hängde fast i det andra som är värt att kallas hår. Äntligen! (Jag blev så inspirerad av hårklippningen att jag körde lite yoga när jag kom hem. Ja, Moa, jag har en DVD, så kul är det faktiskt inte! Uppenbarligen hjälpte det också, då jag knappt kan gå idag. Gött att vara vältränad, liksom).







Sen åkte jag på utflykt med S och V, till Härlanda Tjärn närmare bestämt. Där sysselsatte vi oss med att ta x antal bilder av typen "tummen-upp-vi-är-ute-i-naturen-och-är-hurtiga".










Vilket inte var lika roande i Viktors ögon.




Fast sen fick han kaffe och apelsin och då blev han glad.




Vi hade traskat upp på "Getryggen" för att man enligt Sabina kunde se "hela Göteborg" därifrån. Det vi såg var i princip... skog, skog, stolparna på Älvsborgsbron, höghusen vid Härlanda, kullen där de slänger bajs på sommaren och... lite mer skog. Men det var fint ändå.










Inga kommentarer: