tisdag 10 mars 2009

Damn unpretty

Jag är inne i en fulperiod. Och jag hatar det. När man går runt och känner sig blek och glåmig och håret är slitet och ringarna under ögonen mer tydliga än någonsin och man är lite halvpluffsig och luggen är för lång och naglarna spruckna och utväxten börjar kräla sig fram till en centimeter... Allt är antagligen inbillning (varför skrev jag utbildning där..?) men det är man för nedbruten för att inse. Dessutom skapas alltid en ond cirkel i samband med fulperioder. Man tappar intresset att kamma sig, hitta nya fina kläder och kombinationer, fila naglarna, äta nyttigt, färga håret, sminka sig, ta parfym, smörja in sig, klippa luggen... och det där som kallas motion finns inte ens i samma värld, nej förlåt, samma universum. Träningsbyxorna har försvunnit i en avlägsen galax många ljusår bort. Och nu ikväll när jag faktiskt letade upp en nagelfil och började jobba på mina klor till naglar tog det så lång tid att jag blev kissenödig. Anmärkningsvärt är då att jag var på toa precis innan jag började fila naglarna. Detta ledde till att jag blev sur för att jag slösat bort min lediga kväll på strunt som att fila naglarna, och för att bli på bättre humör svullade jag en liter gräddglass med chokladkross. Fy fan vad deppigt!

Hur kan skönhet komma inifrån när allt detta gör att jag känner mig som ett stort jävla dregglande pms-monster? Ge mig 100% glans så jag kan få visa min fantastiska personlighet!

Inga kommentarer: