måndag 23 mars 2009

I told you to be patient, I told you to be fine, I told you to be balanced, I told you to be kind

Jag gick precis utanför dörren för första (eller egentligen andra...) gången idag. Det luktade blöt asfalt och himlen var dovt blå. Nu smattrar regnet mot rutorna och gårdagens solsken känns som tusen år bort. Jag är ensam i en vecka i en stor villa i förorten till en stad som jag börjar bli mer och mer osäker på. Är det verkligen här jag vill vara? Hatkärleken till Göteborg är det som just nu tar upp mest av min tankeverksamhet. Det var kärlek igår när jag satt med Moa och KB vid kanalen och solen värmde. Idag är det mest hat. Eller kanske inte hat, men en djup otillfredsställelse. Och jag borde veta vid det här laget att alkohol inte är ett botemedel mot den känslan. Att öppna katalogen om utlandsstudier kan dock vara det, men känner jag mig själv rätt kommer jag vänta tills det är försent. Det enda som kommer öppnas ikväll är chipspåsen.

Veckosummeringen idag blir kort fast väl talande:

Antal cigg: Många. (Fast fortfarande inget eget paket vilket är en liten tröst)

Antal fyllor:
Fyra. Och inga direkt halva den här gången. Tack gode gud att jag får jobba imorgon igen. Det är det enda som tycks hjälpa.

Finast: Bon Iver: http://www.youtube.com/watch?v=UrMmr1oMPGA






Inga kommentarer: