måndag 16 mars 2009

In the darkness a killer awaits, to kill a life and the lies you make

En ganska annorlunda helg ligger bakom mig. Jag var ledig igår, för första gången på tusen år kändes det som. Det blev en liten trip i Karins bil till Jonsered och Alingsås. Ont i magen av alla skratt. Glad, på riktigt. Trots att jag bara sov tre timmar i fredags natt, som slutade i en väldigt angenäm efterfest hos Sandra i Bellevue med folköl, Feist och rökning inomhus. Och en viss R som överraskade mig med att komma till Göteborg. Över ett år sedan sist. Jag kunde inte sluta le på en timme efter att ha sett honom. Märkligt, det där. Mer skratt och mer ont i magen igår, mest tack vare Sabina som äntligen kommit fram ur sitt sjukbo och hade en del att ta igen. Och dagens omotiverade jobb som fick mig på sämre humör än någonsin kändes som bortblåst när jag satt med Emelie i solen vid en sjö och kände våren på riktigt. Bästa helgen på en lång lång tid. Även om jag är så trött så det nästan gör ont.

Veckosummering:

Antal cigg: Eh... alltså, typ 10? Jag vet inte varför det gick så dåligt med rökningen den här veckan. Det är som Sanna sa: "Jag blir så jävla röksugen när jag jobbar. När man gör någonting bra vill man liksom förstöra det". Efterfeströkning inomhus är ju inte heller så statistikvänligt. Härdanefter är det fokus på cancerdrömmen och skärpning till nästa vecka.

Antal fyllor: En och en halv - fortfarande i princip nykterist.

Veckans uttryck: Mjukgörande bajsrensning. Behöver jag ens nämna att det var en av Sabinas visdomar?



Roligast: Mina och Saras bildiskussioner fram och tillbaka till Alingsås.

Jag: I get headache from the car-smell.

Sara: It's my smell.


Sötast:
Moa. Vare sig du vill det eller inte!

Det som fått mig att le: www.youtube.com/watch?v=56E8yYgLNHE


The smell of your sweat just lures me in
Your heartbeat does sing to me
Running feet, beats my blood
My ghost inside you soon will be



Inga kommentarer: