tisdag 31 mars 2009

Kvällen då city-kidzen tog 513 rakt ut på landet

Det här var början till lördagens morotssoppa som jag bjöd mina käraste på. Till en början var jag skeptisk till vattnet med lite flytande lök och morotsbitar som guppade på ytan. Tills jag förstod att man skulle mixa soppan. Smart.




Mina gäster anlädde och fick slå sig ner i vardagsrummet tillsammans med lite oliver, nötter och x antal nummer av Lantliv och Elle Interiöööör. OBS! Bilden nedan kommer infinna sig i septembernumret av Lantliv. For sure.




Sara försov sig (?) så middagen serverades (till Moas stora förfäran) i lagom tid till Earth Hour. Vi släckte självklart alla ljus och stängde av alla apparater, maskiner och robotar. (Utan pappas dator med Spotify, hallå, någon måtta får det vara på stenåldersfasonerna). Nu kan man hälla svavel i trädgården och äta sköldpaddssoppa i ett år med gott samvete! Skönt.




Sen somnade Moa. Det är slitsamt att vara miljömedveten, medlem av kvinnosekt och lyxfru som plöjer Elle Interiöööör efter Elle Interoööööööööööööör på en och samma gång.




Vad som hände efter detta är off the records. Att det innehöll kollektiv övernattning säger kanske det mesta.

Inga kommentarer: