tisdag 17 mars 2009

Minnen på gott och ont

http://www.youtube.com/watch?v=dRpw4tYMM-c

Where do you go to my lovely, when you're alone in your bed... Tell me the thoughts that surround you, I want to look inside your head, tralala-lalala-lalala... Fina minnen. Fast sorgsna minnen. Fast hur skulle livet egentligen se ut ifall man inte kände sorg, smärta, ilska, uppgivenhet och ibland till och med förtvivlan? Hade inte det där som kallas lycka bara blivit ett abstrakt blurr? Eller är den tanken, som många andra, en ren försvarsmekanism? Jag vet inte, men ikväll lyssnar jag på denna låt på repeat och tänker tillbaka på någonting fint, oavsett om det gör ont.

Jag har annat att tänka på ändå.

1 kommentar:

sabina sa...

När jag snabbt tryckte upp länken trodde jag det var "Where do you go, my lovely? I wanne knoow, Where do you go? Oh ohhh åhh oh åhhh! I wannneee knoooow! Da da da da da di da, da da di dam da da da diii da daaa"

Festlig låt det där.