lördag 18 april 2009

Körsbärsträd

Efter otaliga skratt tillsammans med Amanda och Lisa, som jag träffar sorgligt sällan, tog jag och min systemetpåse en liten promenad från Linnéplatsen till Änggården. Trots att solen gått ner var Slottskogen full av tappra ungdomar som gjorde sitt bästa för att hålla kvar de sista timmarna av den oklanderliga vårdagen. Själv gick jag och nynnade, smuttade på en cigg och höll nästan på att svimma av på grund av lukterna. Nyklippt gräs, blöt asfalt, utomhusbrasa och körsbärsträd. Jag kände mig jävligt lycklig, trots att jag glömt min i-pod hemma. Det blev ytterligare en lyckad kväll, och jag fick äntligen känna av hur en viss känsla artade sig som jag inte vetat hur den skulle arta sig när den väl inträffade. Det var visserligen sentimentalitet och saknad efter någonting som en gång var, men jag kunde samtidigt se det fina i det; samt tänka framåt istället för bakåt. Kort och gott en väldigt fin kväll.

Inga kommentarer: