onsdag 1 april 2009

Minnen av aprilhimlen

Jag var ingen
du var aprilhimlen





Det här har växt i mig
Åh, så länge nu
Regnmoln brukade jaga mig
Och nu jagar jag morgonen längs avenyer

Du var full och jag var full
I aprilsolen
Du är den sortens flicka jag gillar
För du är tom och jag är tom

Och hon sa:
Egentligen är du inte kär i mig
Och egentligen
är det okej med mig
För jag blir aldrig kär i nån
Sånt där är slöseri med tid...
Men då slösar vi bort våra liv

Och jag tänker alltid på dig i april


Håkan fick sjunga ut i mina hörlurar i morse när jag vandrade i morgonsolen till jobbet. April. Idag är jag glad. Aprilskämt? Nej, faktiskt inte. Och det kommer bara fortsätta nu. Jag känner det på mig.

Jag läste om pingviner i Metro. "Föräldrarna delar på föräldraskapet genom att ligga i boet i den inre delen av fågelhuset och gemensamt mata ungarna med uppkräkt halvsmält sill". Gött med jämställda pingviner. Inte så gött med uppkräkt halvsmält sill...

Inga kommentarer: