måndag 11 maj 2009

Condeco och Beyonce - håller jag på att konvertera till den mörka sidan?

Efter släktmiddagen igår åkte jag till Condeco på Avenyn (ingen kommentar) och träffade Karin och Moa för en enkel, hederlig söndagsfika. Det känns som det var evigheter sedan jag pratade ordentligt med dem. Det har varit så otroligt mycket den senaste tiden. Hur som helst stannade jag en halvtimma längre än planerat, trots att jag hade lite smått panik över jobbet som låg och skavde lite i mitt undermedvetna. Jag vill ju inte försumma mina vänner bara för att jag har issues med mina känslostormar, liksom. När jag glömde av tiden och missade även nästa buss fick Karin dock ta volkanen av jobbångest som legat och puttrat några timmar. Jag förstår verkligen inte varför jag alltid hetsar upp mig så mycket för småsaker. Min prestationsångest har alltid varit långt över det normala. Idag är det ju ingen fara alls. Det är inte värt det och har aldrig någonsin varit det. Fortsätter jag såhär kommer jag inte klara mig till 25, som mamma sa. Jösses. Ta ett kex och koppla av?

Ikväll ska vi på Beyonce med jobbet och shaka booooty. Tvårätters middag och loge och grejer. Det är annat än på Pressbyrån. Jag tycker konstigt nog att Beyonce är rätt cool. Förutom If I were a boy (varför är det inte was...?) som säger emot allting vad jämställdhet innebär. Survivor, ladies leave your men at home och independent women my ass.

En timma och 37 minuter...

Inga kommentarer: